
Mamas Papas Sola City
cieszy oko, jednak męczy jazdą
Mamas Papas Sola City wyróżnia się na tle konkurencji. To bardzo zgrabny wózek z pompowanymi kołami, ogromną budką z okienkiem, kubełkowym siedziskiem montowanym w obie strony, regulowanym podnóżkiem i niesamowitą amortyzacją. Jeden z wygodniejszych i bardziej uniwersalnych wózków. Świetnie sprawdza się w terenie, jak i jako wózek samochodowy. Niestety, wózkiem nie jeździ się komfortowo: bardzo ciężko się nim manewruje, koła blokują się przy zjeździe z krawężników, jest niepodbijalny, kosz ociera o koła i krawężniki.
Stelaż
Stelaż jest czarny, matowy, łączony z czarnym plastikiem w miejscach ruchomych, przy podnóżku oraz kołach. Między tylnymi kołami znajduje się naklejka Mapas&Papas. Po obu stronach raczki, w okolicy guzików do składania wózka widnieje również napis Mamas&Papas.
Budka
Budka jest bardzo zgrabna, duża, trzypanelowa, dobrze chroniąca przed słońcem i wiatrem. Regulacja budki jest bezgłośna.
W budce znajduje się przezroczyste duże okienko do podglądania dziecka. Okienko zamykane jest na magnesy, co jest bardzo przydatne, gdy dziecko śpi. Rzepy często budzą dziecko, tutaj nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji.
Przedni panel można schować pod budkę, by dziecko więcej widziało, jednak kończy się on wtedy w połowie okienka, wypcha materiał od spodu i ogranicza widoczność.
Budka do tylnej części siedziska jest mocowana za pomocą rzepów, dzięki czemu pod budkę można włożyć zakładkę od wkładki, czy mocowanie śpiworka. To sprawi, że nie będą nam spadać, czy przesuwać się.
Z tyłu budki znajduje się odblaskowy napis Mamas&Papas.
Aby zdjąć budkę należy przycisnąć plastikowe mocowanie po obu stronach stelaża.
Nie ma możliwości wyjęcia pałąków ze stelaża budki, mocowania są zanitowane.
Rączka
Rączka piankowa, spłaszczona, o wewnętrznej szerokości 42,5cm. Na środku znajduje się guzik do regulacji wysokości rączki. Na obu bokach mamy do dyspozycji haczyk do zawieszenia uchwytu na kubek.
Rączka jest regulowana w 4 wysokościach: 95,5cm, 98,5cm, 102cm, 105cm.
Siedzisko
Siedzisko w Mapas&Papas Sola City jest kubełkowe o standardowej wysokości - 50cm i szerokości - ok. 28cm. Siedzisko kubełkowe jest odpowiednie dla dzieci, które jeszcze samodzielnie nie siedzą, a już nie chcą jeździć w gondoli. W takim siedzisku widzą więcej, jednak ich kręgosłup nie jest narażony na obciążenia, gdyż w dalszym ciągu jest to pozycja prawie leżąca.
Piankowa wkładka znajdująca się w zestawie z wózkiem posiada idealnie dopasowane do siedziska otwory na pasy.
Regulacja oparcia
Siedzisko regulowane w 3 położeniach w obu kierunkach jazdy.
Aby wyjąć siedzisko ze stelaża, należy po obu stronach siedziska pociągnąć za plastikowe języczki. Do regulacji pochylenia siedziska służą białe guziki znajdujące się od wewnętrznej strony siedziska po obu jego stronach.
Pasy
Pięciopunktowe pasy, rozdzielne. Pas naramienny można wypiąć z pasów bocznych i nie używać go w ogóle (np. w upalne dni, czy gdy dziecko nie lubi być mocno skrępowane w wózku). Nie będzie również problemu z montażem żadnego śpiworka lub wkładki.
Wszystkie pasy bardzo łatwo jest wyjąć z siedziska przekładając tylną klamrę przez otwór w siedzisku.
Regulacja długości pasów jest prosta i polega na przesunięciu klamry wzdłuż pasa. Same pasy są bardzo długie, jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że dziecko w kombinezonie i śpiworku się nie zmieści. Licząc długość samych pasów (materiału, bez plastików) pas naramienny przy maksymalnym wydłużeniu ma 53cm, pasy boczne 38cm a pas krokowy 18,5cm.
Klamra pasa krokowego jest duża, ma wymiary 7cm x 5cm, co może sprawić, że śpiworki z wąskimi otworami na pasy nie będą pasowały.
Materiał pasów nie jest typowy, to bardziej bawełniany pas, często spotykany w niektórych torbach.
Koła
Cztery koła czarne, z felgami w kolorze stelaża.
Na plastikowych szprychach obu kół znajduję się wytłoczony napis Mamas&Papas.
Przednie koła są piankowe, o średnicy 19,5cm. Rozstaw liczony po stronie zewnętrznej wnosi ok. 35cm. Koła posiadają dodatkowo mały plastikowy błotnik.
Aby wyjąć przednie koła należy nacisnąć czarny guzik znajdujący się z przodu kół.
Przednie koła posiadają naklejone numerki, które pozwalają na dopasowanie odpowiedniego koła do stelaża.
Koła możemy zablokować do jazdy na wprost poprzez naciśnięcie czarnego guzika znajdującego się nad każdym kołem.
Tylne koła są pompowane, o średnicy 25,5cm i rozstawie zewnętrznym ok. 60cm.
Zdejmowanie tylnych kół polega na naciśnięciu guzika znajdującego się na samym środku koła, u zbiegu szprych.
Kosz
Kosz jest bardzo płytki, prawie niezabudowany, od spodu usztywniany, o wymiarach: 34cm szerokości i 9cm wysokości przy tylnych kołach, a z przodu 32cm szerokości i 22cm wysokości. Cały kosz ma długuość ok. 37cm.
W koszu znajdują się tasiemki na rzepy mogące służyć do mocowania pompki.
Podnóżek
Mamas Papas Sola City posiada dwa podnóżki - regulowany dla dzieci młodszych, oraz sztywny, dla dzieci starszych.
Podnóżek zintegrowany z siedziskiem posiada regulację w dwóch istotnych wysokościach oraz trzeciej, prawdopodobnie niezaplanowanej i powodującej dziury w tapicerce (o czym dalej, w sekcji "Zużycie"), ale istniejącej z powodu konstrukcji wózka: podnóżek podniesiony, lekko podniesiony i złożony.
Odległość od miejsca, gdzie dziecko zgina kolana do dolnego podnóżka to 22cm.
Podnóżek regulujemy za pomocą guzików znajdujących się po obu stronach siedziska.
Podnóżek to materiał naciągnięty na metalowa obręcz.
Drugi podnóżek to plastikowa "półeczka" między przednimi kołami wózka.
Hamulec
Hamulec znajduje się po prawej stronie wózka, po wciśnięciu blokuje od razu oba koła. Blokowanie hamulca polega na naciśnięciu dolnej części hamulca tak, aby mechanizm podniósł się. Zwolnienie to czynność odwrotna - należy nacisnąć przednią część hamulca (lub podważyć dolną).
Amortyzacja
Zarówno przednie, jak i tylne koła są amortyzowane.
Składanie
Mamas Papas Sola City składa się bardzo łatwo, jednak w całości jedynie, gdy siedzisko jest w pozycji przodem do świata.
Aby złożyć wózek należy nacisnąć guzik znajdujący się po prawej stronie rączki, następnie pociągnąć do góry plastiki znajdujące się po jej obu stronach, a na końcu popchnąć rączkę do przodu składając tym samym całą do zgrabnego pakunka.
Po złożeniu wózek do podłoża dotyka jedynie częścią kosza. Ani przednie ani tylne koła nie dotykają rączki, tapicerki siedziska, czy budki, tak więc wózek pozostanie czysty. Mimo dość potężnego, ale jednak minimalistycznego stelaża oraz dużych pompowanych kół wózek jest dość lekki w swojej klasie - 10,9kg, co sprawia, że składanie i przewożenie go autem nie jest uciążliwe.
Wózek Mamas&Papas Sola City jest bardzo duży po złożeniu (90cm x 57cm x ok. 38cm). Nawet w bagażniku dużego auta (Opel Antara) zajmuje całą powierzchnię.
Po zdjęciu przednich i tylnych kół wózek ma wymiary 78,5cm x 48cm x 28cm. Bolec łączący koła ze stelażem znajduje się w kołach, a nie w stelażu, dzięki czemu wózek może mieć mniejszy rozmiar po złożeniu.
Bez kół bez problemu mieści się w mniejszych bagażnikach, np. w Oplu Corsie D.
Wózek posiada blokadę przed przypadkowym rozłożeniem.
Materiał
Tapicerka siedziska uszyta jest z dwóch rodzajów materiału: z miękkiej pianki od strony dziecka oraz materiału podobnego do kodury po drugiej stronie. Zgodnie z metką producent nie zaleca prania tapicerki.
Kolorystyczna wkładka będąca w zestawie z wózkiem to miękka i przyjemna w dotyku pianka. Wkładkę można prać w 30 stopniach.
Budka uszyta jest również z materiału podobnego do kodury, pranie także nie jest zalecane.
Kosz to połączenie siatki i materiału podobnego do kodury.
Tapicerkę bardzo łatwo jest zdjąć ze stelaża - zamontowana jest na nity lub klamry.
Użytkowanie
Wózek Mamas&Papas Sola City jest zgrabny, ma ponadczasową linie. Cieszy oko zarówno czarnym stelażem, jak i przepiękną niebieską tapicerką. Jeden z ładniejszych wózków na polskim rynku. Jazda wózkiem niestety jest zupełnym przeciwieństwem wyglądu - jest prawie kompletnie nieskrętny. Aby zmienić kierunek jazdy trzeba włożyć w tą czynność trochę siły. Przy dłuższych trasach wymagających częstego skręcania zaczynają wręcz boleć nadgarstki.
Dla mnie Sola City jest również wózkiem niepodbijalnym. Podbijalność jest jednak bardzo względna i zależna od wielu czynników: długości rąk, wysunięcia rączki, wagi prowadzącego itd. Ja, aby wózek podbić przy siedzisku ustawionym przodem do kierunku jazdy z pasażerem 11kg musiałam prawie kłaść się na rączce. Czasem wręcz omijałam krawężniki, aby wózka nie podbijać.
W wózku wszystkie koła są amortyzowane, dzięki czemu pokonywanie wszystkich nierówności, z wyjątkiem krawężników jest bardzo przyjemne, wózek buja i wręcz przepływa przez niektóre dziury, spowalniacze ruchu, czy wystające korzenie drzew. Niestety, amortyzacja przednich kół powoduje również, że w przypadku zjazdu z krawężnika uginają się i blokują. Jeśli nie zorientujemy się w porę, wózek niebezpiecznie przechyli się do przodu. Aby uniknąć takiej sytuacji należy albo zjeżdżać z krawężników tylnymi kołami (co nie jest wygodne, gdyż wózek trzeba podbić) lub zjeżdżając przodem pchnąć nogą w rurkę między tylnymi kołami, aby wózek pokonał przeszkodę. Najczęściej zdarza się to, gdy za krawężnikiem istnieje dodatkowo kanał deszczowy, krawężnik jest wyższy lub... no właśnie. Czy jazda wózkiem powinna wymagać od właściciela wyboru typu krawężnika, by spacer był komfortowy?
Wózek jest bardzo cichy. Większość hałasu pochodzi od samego pasażera.
Regulacja położenia siedziska jest bardzo niewygodna i ciężka, gdy w wózku mamy pasażera. Wymaga dużo siły i cierpliwości.
Czasem drut odpowiadający za hamulec wypada z rynienki pod stelażem. Brak jest wtedy możliwości zablokowania lub zwolnienia hamulca.
Haczyk do wieszania uchwytu na kubek doskonale sprawdza się, gdy zawiesimy na rączce organizer, czy torbę - nie pozwala na zsunięcie się.
Po rozłożeniu wózka blokada składania ustawia się przodem do kierunku jazdy. Nie przeszkadza to funkcjonalnie, jednak wygląda komicznie. Często służy również dziecku jako dodatkowa atrakcja :)
Mimo nietypowych rozmiarów kosza, bez problemu mieści codzienne zakupy, w tym całe opakowanie pieluszek!
Koła znajdują się w bardzo bliskiej odległości od kosza, przez co zbierają szybko brud, piach, błoto. Jeśli kosz jest wyładowany całkowicie, przesuwa się do przodu blokując przednie koło. W przypadku jazdy wózkiem z tak zablokowanym kołem kosz będzie się szybko przecierał.
Okienko w budce jest bardzo duże, sprawdza się znakomicie.
Niestety, po otworzeniu okienka nie ma gdzie go zaczepić, brak jest magnesów czy pętelki. Okienko pod wpływem wiatru lata na wszystkie strony.
Przed złożeniem wózka nie trzeba zdejmować torby. Bez problemu układa się na plecach siedziska i nie zsuwa się podczas transportu.
Do kół bardzo łatwo przyczepiają się liście, czy brud. Utrzymanie ich w czystości jest bardzo trudne. Często błoto pomieszane z liśćmi gromadzi się miedzy błotnikiem a kołem uniemożliwiając jazdę.
Podnóżek jest szeroki i bardzo wygodny.
Do kosza szybko sypie się piach.
Do materiału tapicerki czepia się dosłownie wszystko, widać kurz i kłaczki.
Mamas Papas Sola City w plenerze
Zużycie
Z powodu zastosowania nietypowego materiału w pasach, materiał mechaci się, pojawiają się na nim białe kuleczki. Wystarczy je jednak wyskubać, by wyglądał, jak nowy.
Czarna pianka siedziska pod wpływem słońca blaknie na fioletowo. Czasem widać to jedynie na zdjęciach lub w słońcu - kolor spod wkładki wyraźnie odznacza się od pozostałego koloru podnóżka.
Caly stelaż z powodu swojej wypukłej konstrukcji narażony na rysy. Zarysowania pojawiają się również na nitach oraz na rączce (powstałe podczas częstej regulacji).
Na samym środku podnóżka producent umieścił dodatkową śrubkę. Po założeniu na stelaż podnóżka jego materiału i ustawieniu podnóżka maksymalnie opuszczonego, śrubka ociera o kosz powodując dziurę w materiale.
Z klamry pasa krokowego schodzi farba.
Plastiki od składania rysują się, jednak po rozłożeniu wózka uszkodzenia są niewidoczne -chowają się pod stelażem.
Nowy, czy używany?
Wózki mimo wszystko nie zużywają się tak szybko, tapicerkę można zdjąć i uprać (prałam Solę w pralce, mimo metki tego zabraniającej), brak jest przeciwwskazań do kupna używanego. Kupując używaną Solę należy:
- Sprawdzić spód kosza, czy nie jest porwany,
- Sprawdzić wszystkie mechanizmy (regulacja rączki, siedziska, podnóżka, hamulca, blokady przednich kół, składania),
- Sprawdzić obecność dziury pod podnóżkiem (może to być również argument do negocjacji :),
- Sprawdzić, czy siedzisko nie jest za bardzo wyblaknięte.
Nowy wózek Mamas Papas Sola City kosztuje ok. 1200-1300zł. Używane egzemplarze można znaleźć już za 400zł (stan na 21 stycznia 2018).
Wkładki, śpiworki, torby
Śpiworek do wózka Buggysnuggle (wiosenny)
Śpiworek rewelacyjnie pasuje do wózka pod względem długości. Zakładkę z tyłu śpiworka można założyć na oparcie, by nie zsuwał się z siedziska. Bezproblemowy montaż z powodu rozdzielnych pasów wózka.
Śpiworek do wózka Buggysnuggle (jesienny)
Śpiworek rewelacyjnie pasuje do wózka pod względem długości. Zakładkę z tyłu śpiworka można założyć na oparcie, by nie zsuwał się z siedziska. Bezproblemowy montaż z powodu rozdzielnych pasów wózka.
Śpiworek do wózka Buppabrand
Śpiworek dobrze pasuje do wózka pod względem długości. Gumę z tyłu śpiworka można założyć na oparcie, by nie zsuwał się z siedziska. Bezproblemowy montaż z powodu rozdzielnych pasów wózka. Przeczytaj recenzję śpiworka Buppa Brand.
Śpiworek do wózka Lodger
Śpiworek bardzo dobrze pasuje do wózka pod względem długości. Bezproblemowy montaż z powodu rozdzielnych pasów w wózku. Przeczytaj recenzję śpiworka Lodger Bunker.
Śpiworek do wózka Mountain Buggy
Śpiworek bardzo dobrze pasuje do wózka pod względem długości. Bezproblemowy montaż z powodu rozdzielnych pasów w wózku.
Śpiworek do wózka Pinkie
Śpiworek świetnie pasuje do wózka, dobrze się układa. Mimo szerokiej klamry pasa krokowego montaż jest bezproblemowy. Przeczytaj recenzję śpiworka Pinkie.
Śpiworek do wózka Bugaboo
Śpiworek świetnie leży, pasy i klamra pasa krokowego przechodzi przez otwory bez problemu. Zakładkę śpiworka można założyć na oparcie, by śpiworek nie zsuwał się.
Śpiworek do wózka Bugaboo
Śpiworek świetnie leży, pasy i klamra pasa krokowego przechodzi przez otwory bez problemu. Zakładkę śpiworka można założyć na oparcie, by śpiworek nie zsuwał się.
Wkładka do wózka Bugaboo (wełniana)
Wkładka świetnie układa się na siedzisku, rozmiar idealny. Bezproblemowy montaż.
Wkładka do wózka Bugaboo (starszy model)
Wkładka świetnie układa się na siedzisku, rozmiar idealny. Zakładkę z tyłu wkładki można założyć na oparcie, by nie zsuwała się z siedziska. Bezproblemowy montaż.
Wkładka do wózka La Millou
Wkładka dobrze dopasowana pod względem długości. Bezproblemowy montaż. Troczki wkładki można zawiązać na stelażu, by nie zsuwała się z siedziska.
Wkładka do wózka Maclaren
Wkładka rozmiarowo w porządku, jednak zsuwa się z siedziska - jest zbyt cienka, by utrzymać się na miejscu. Bezproblemowy montaż.
Wkladka do wózka Pinkie
Wkładka jest dość sztywna, nawet bez dodatkowych mechanizmów nie zsuwa się z siedziska. Bezproblemowy montaż.
Organizer do wózka Lassig
Mały organizer świetnie wygląda na Soli. Montaż bezproblemowy.
Torba do wózka Babymel
Jedna z niewielu toreb, która idealnie pasuje do Soli. Montaż bezproblemowy.
Torba do wózka Skip Hop Dash
Torba pasuje do wózka wizualnie, nie jest za duża ani za mała. Montaż bezproblemowy.
Opinia
Wózek Mamas&Papas Sola City jest jednym z ładniejszych i bardziej uniwersalnych wózków: może służyć dziecku już od ukończenia przez nie 6 miesięcy aż do ok 2-3 lat (w zależności od wagi i tego, czy w wózku się mieści), składa się łatwo i do przyzwoitych rozmiarów, a dzięki zdjęciu kół mieści się także do małych bagażników. Wielka budka i podnóżek sprawiają, że drzemka będzie wygodna. Niestety czar pryska, gdy wózkiem wyjeżdżamy w teren (a przynajmniej z 11kg pasażerem): ciężko jest go podbić, skręcanie wymaga dużej siły, musimy uważać zjeżdżając z krawężników, podjeżdżając na progi, czy pokonując dziury, gdyż koła mogą się zablokować. Po dłuższym spacerze można być po prostu zmęczonym. Kosz może się przetrzeć z powodu niskiego osadzenia na stelażu lub złego wypełnienia go zakupami. Jeden z wózków, które cieszyły moje oko, ale nie ręce. Jako wózek 2w1 jednak, na początek wózkowania wydaje się wręcz idealny!
Wpis nie powstał we współpracy z producentem.
Opublikowano 21 stycznia 2018
Komentarze
Tagi
- akcesoria do wózków
- amarantus
- Babaryba
- Baby Jogger
- Babymel
- biało-czarno-czerwone
- bidon
- Britax
- budka do wózka
- Bugaboo
- Bumbleride
- Buppa Brand
- Canca
- ciastka
- czuczu
- dobra kaloria
- domek ogrodowy
- domki
- Elodie Details
- folia przeciwdeszczowa
- Giant
- goki
- gotowanie
- Green Toys
- gry
- gryzak
- Hervé Tullet
- IKEA
- kąpiel
- karuzela
- Kees
- kontrasty
- książeczki dla dzieci
- książki
- książki dźwiękonaśladowcze
- książki obrazkowe
- kubek
- La Millou
- LittleLife
- Lodger
- Lullalove
- Maclaren
- Mamas&Papas
- mata edukacyjna
- Melissa & Doug
- Mochtoys
- Mountain Buggy
- mufka do wózka
- nauka picia
- niemowlę
- odgrywanie ról
- ogród
- organizer do wózka
- orzechy
- parasolka
- Pinkie
- plac zabaw
- pojemnik na chusteczki
- pomelo
- pozytywka
- przebijanka
- przekąski
- przyczepka rowerowa
- Puky
- puzzle
- Quinny
- rękawice do wózka
- rower
- Skip Hop
- śliniaczek
- słodycze
- spacerówka
- śpiworek do wózka
- sport
- Stokke
- Stokke Scoot
- supeRRO
- sztućce
- tacka na przekąski
- terenówka
- Tiny Love
- torba do wózka
- trójkołowiec
- Tum Tum
- uchwyt na kubek
- Valco Baby
- wbijanka
- wieża edukacyjna
- wózek
- wózek biegowy
- wózek do samolotu
- wózki
- X-lander
- zabawka sensoryczna
- zabawki
- zabawki do kąpieli
- zabawki drewniane
- ząbkowanie
- zdrowa żywność
Przyczepka rowerowa Giant Peapod Solo to jedna z niewielu przyczepek, która jest na tyle wąska, by zmieścić się w standardowych drzwiach, czy w windzie. W środku bardzo obszerna, ma pojemny kosz mieszczący wszystko, co może przydać się podczas przejażdżki, wygodne pasy, duże okienka po bokach i ogromne przednie. Dzięki rączce z tyłu oraz kółeczku z przodu szybko przekształca się w spacerówkę. Idealna przyczepka do mieszkań w bloku.
Śpiworek przemyślany prawie w każdym aspekcie. Według założeń uniwersalny i na każdą jesienną czy zimową temperaturę dzięki dodatkowej dopince oraz możliwości lekkiego uchylenia każdej z części. Uszyty bardzo porządnie, z dbałością o detale, z materiałów przyjemnych w dotyku, z rozpinanym kapturkiem i gadżetem w postaci kieszonki i sprzączki na smoczek.
Folia srebrna X-lander to jedna z tych folii przeciwdeszczowych, która pasuje do wielu wózków z racji swojego uniwersalnego kroju. Można zamontować ją na kilka sposobów, na prawie każdą rączkę. Po złożeniu zajmuje bardzo mało miejsca.
Śpiworek Lodger Bunker to śpiworek profilowany, zapinany na rzepy, z grubego polaru Lodger, dość nietypowy, bo podwójny - śpiworek posiada dodatkową wkładkę, która dodatkowo ociepla malucha. Dzięki specjalnej budowie będzie odpowiedni dla najmłodszych dzieci w gondoli, jak i starszych - w spacerówkach.
Produkty Mamas&Papas wyróżniają się ciekawym wzornictwem i zachwycają jakością wykonania. W tym przypadku nie jest inaczej. Śpiworek jest świetnie uszyty i przyciąga wzrok już z daleka.
"Duży czy mały", "Super tata", "Ufo kuku!" to trzy z serii czterech świetnych książeczek schodkowych Hervé Tulleta. Wykonane z grubej tektury w barwny sposób na każdej karcie przedstawiają pewną część historii, która zwykle ma zaskakujące zakończenie. Dzięki swojej nietypowej budowie są ciekawe i innowacyjne. Zachęcają do naśladowania dźwięków i ćwiczą wyobraźnię.